Salesforce Summer Release` 17 – nowości dla użytkowników usługi Service Cloud Lightning

Zwiększanie efektywności działania dostępnych narzędzi stanowi główny kierunek rozwoju platformy Salesforce. Poprawa funkcjonalności, jaką niesie każda kolejna aktualizacja, dotyczy wielu zakresów działania platformy, o których nie sposób napisać w jednym artykule. W tym materiale weźmiemy pod lupę dobrze znaną już wszystkim usługę – Service Cloud Lightning.

Po pierwsze – konsola serwisowa Service Cloud Lightning

 

Długo oczekiwane zmiany dotyczą wyglądu konsoli serwisowej. Dodanie dzielonego widoku strony (ang. page split view), możliwość korzystania ze skrótów klawiszowych czy okienka podglądu obiektu (ang. object hover) to tylko kilka z wielu uprawnień jakie przynosi letnia aktualizacja. Dzięki takim zmianom użytkownicy mogą szybciej i bardziej intuicyjnie wyszukać informacje, których w danej chwili potrzebują.

Zmiany, jakie przynosi letnia aktualizacja dotyczą także samego widoku karty Spraw. Zadbano tu o przejrzystość dla osób korzystających z widoku kanału strony (ang. feed view). Od teraz możliwe jest filtrowanie kanału, tak, by dotarcie do konkretnej informacji było jak najprostsze.

Service Cloud Lightning

Lightning Knowledge – baza wiedzy dostępna dla każdego!

 

Korzystanie z bazy artykułów zostało usprawnione o możliwość edycji, archiwizowania i oceniania artykułu bez konieczności przełączania kart. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu widoku podglądu artykułów (ang. hover view), który zawiera informacje dostosowane do potrzeb użytkownika konsoli. Kolejne usprawnienie dotyczy możliwości personalizowania wyglądu strony w zależności od grupy użytkowników. Dzięki temu członkowie teamu supportowego mogą w mgnieniu oka otrzymać dokładnie taką informację, jakiej potrzebują.

Service Cloud Lightning

A co z załącznikami?

 

Od teraz przechowywanie plików dołączonych do maili przychodzących od klientów stało się zdecydowanie łatwiejsze. Dla każdego typu Sprawy wystarczy dodać w liście “Powiązane” sekcję  “Załączniki”, by śledzić każdy rodzaj pliku, jaki jest dołączany do wiadomości e-mail. Dzięki dodaniu takiej funkcji użytkownik ma gwarancję, że wszystkie informacje są przechowywane w jednym miejscu.

 

Zmiany, jakie proponuje Salesforce w edycji Lato` 17 w zakresie Service Cloud Lightning oznaczają więc nie tylko poprawę wyglądu obecnych funkcjonalności, ale także zwiększenie przejrzystości pracy i łatwości korzystania z dostępnych informacji. Niezależnie od narzędzia Salesforce z jakiego korzysta Twoja firma, letnia aktualizacja jest świetną okazją do przetestowania rozwiązań proponowanych przez Salesforce, zarówno w zakresie Service Cloud, jak i innych usług.

Przy okazji zachęcamy do przeczytania innego artykułu na temat samego Service Cloud, który znalazł się na naszym blogu już jakiś czas temu. Mówiliśmy w nim o zastosowaniu tego narzędzia do obsługi klientów w sieciach społecznościowych. Materiał dostępny jest TUTAJ.