Przełom w automatyzacji marketingu B2B – Pardot Engagement Studio

Pardot Engagement Studio. Ekran głównyPardot jest narzędziem Salesforce służącym do automatyzacji marketingu B2B. Ostatnimi czasy firma bardzo intensywnie rozwija platformę i dokłada wszelkich starań, aby poprawić jej funkcjonalność. Końcówka czerwca 2016 to moment, w którym oddano do użytkowania moduł Pardot Engagement Studio.

To bez wątpienia istotny przełom dla Pardot’a. Salesforce zadbał o to, aby zapewnić marketerom centrum dowodzenia, które na jednym ekranie pokaże całą ścieżkę jaką zaplanujemy dla naszych prospektów i klientów.

To szczególnie ważne posunięcie w kontekście dotychczasowych możliwości Pardota. Do tej pory marketerzy mogli korzystać jedynie z prostych drip programów, które do pewnego stopnia ograniczały możliwości wyzwalania akcji i badania kryteriów prospektów w bazie.

 

Jakie nowe możliwości dostarczył Salesforce w Pardot Engagement Studio?

 

  • Po pierwsze – wizualizacja ścieżki klienta i łatwość jej budowy. Salesforce chwali się, że stworzenie Customer Journey jest tak proste jak budowa playlisty w Spotify
  • Po drugie – znaczne rozszerzenie kryteriów oceny zachowań i specyfikacji prospektów. Teraz możemy sprawdzić prawie wszystko dzięki sekcji Rule oraz Trigger (o czym nieco więcej w dalszej części) i dowolnie rozbudowywać nasze “drzewko decyzyjne” które definiuje wyzwalane akcje. Engagement Studio znacząco przybliża nas do pełnej personalizacji komunikacji marketingowej.
  • Po trzecie – testowanie. Nigdy nie było przyjemniejsze i bardziej przejrzyste. Dzięki scenariuszom testowym możemy sprawdzić, co w każdym z przypadków dzieje się z naszymi odbiorcami na podstawie ich aktywności.

 

Pardot Engagement Studio - flow

 

 

A teraz nieco więcej o samej budowie logiki:

 

Pardot Engagement StudioDodając każdy z elementów logiki wybieramy jeden z czterech możliwych rodzajów aktywności:

  • Action – to moment, w którym yzwalamy akcję, na przykład wysyłamy maila, przypisujemy tagi, dodajemy do listy, czy tworzymy zadanie w Salesforce
  • Trigger – tutaj sprawdzamy, jak oraz w jakim czasie prospekt lub klient zareagował na nasze materiały – na przykład czy ściągnął nasz plik, odwiedził zakładkę z cennikiem, czy wypełnił formularz zgłoszeniowy na konferencję, po czym rozdzielamy logikę na dwie ścieżki (jedną, gdzie odpowiedź na pytanie jest pozytywna i jedną gdzie jest negatywna)
  • Rule – to miejsce, w którym weryfikujemy wszystkie inne informacje na temat klientów lub prospektów. To okazja do sprawdzenia z jakiej kampanii pochodzi dana osoba, jak bardzo była aktywna w przeszłości lub kto w naszej firmie jest odpowiedzialny za dany kontakt.
  • End – to oczywiście punkt końcowy naszej logiki.

 

 

Kierunek, który obrał Salesforce jest bardzo obiecujący i pokazuje, że Pardot staje się jednym z kluczowych produktów firmy. Pozostaje nam obserwować dalsze kroki i korzystać z coraz to nowszych i bardziej rozbudowanych funkcjonalności.