Pardot – 7 przydatnych wskazówek dotyczących automatyzacji marketingu

Automatyzacja marketingu jest bez wątpienia świetnym sposobem na usprawnienie procesu sprzedaży. Tworzenie przydatnych, dynamicznych treści to dobra recepta na zwiększenie zaangażowania potencjalnych klientów i upewnienie się, że będą do Ciebie wracać. Taki cel pozwala osiągnąć Pardot – narzędzie do automatyzacji marketingu B2B. Czy jesteś pewien, że wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Niezależnie od tego, czy jesteś na poziomie początkującym czy zaawansowanym, zapoznaj się z siedmioma wskazówkami dotyczącymi automatyzacji marketingu, które pozwolą Ci jeszcze lepiej wykorzystać możliwości tego narzędzia!

1. Treść dynamiczną wykorzystuj nie tylko w emailach

 

…ale również na stronie internetowej. Zastosowanie treści dynamicznej może pozwolić Twojej stronie wejść na kolejny poziom – wyobraź sobie, jak odwiedzających Twoją stronę główną witają nie bezosobowe broszury, a wysoce spersonalizowana treść, zmieniająca się w zależności od lokalizacji czy branży odwiedzającego.

Dodatkowa wskazówka: jeśli na kilku podstronach powtarza się informacja, która wymaga co miesiąc ręcznej aktualizacji – zamień ją na treść dynamiczną. Dzięki narzędziu jakim jest Pardot z łatwością zaktualizujesz informacje i zaoszczędzisz trochę czasu.

 

2. Zaprzyjaźnij się z Segmentation Rules

 

Potrzebujesz szybkiego wygenerowania raportu, który pokaże Ci, ilu klientów dokonało zakupu w ciągu ostatnich 28 dni? Segmentation Rules pozwalają na elastyczne i szybkie tworzenie zestawienia danych. Z Pardotem dostęp do wysoce szczegółowych danych jest w zasięgu ręki, a tworzenie zestawień prospektów spełniających zadane kryteria nigdy nie było prostsze.

 

3. Zapisuj pliki we właściwych folderach

 

To ważne nie tylko z punktu widzenia administratora – zapisywanie plików we właściwych folderach jest fundamentalną sprawą przy tworzeniu kategorii służących do przypisywania ocen. Zaniedbując umieszczanie plików w odpowiednich folderach, możesz przeoczyć wiele istotnych szczegółów, a nawet uniemożliwić sprawne działanie zasad automatyzacji.

 

4. Dostosuj treści do grupy docelowej

 

Ogromną zaletą korzystania z Landing Pages stworzonych przy pomocy platformy do automatyzacji marketingu jest możliwość wprowadzenia konkretnej logiki do kampanii. Załóżmy, że prospekt odwiedza jedną z Twoich Landing Pages i nie wypełnia umieszczonego na niej formularza – w takiej sytuacji pomocne może być dodanie do programu logiki, która zapewni wysłanie odwiedzającemu ciekawej oferty po kilku dniach. Wypróbuj, a następnie obserwuj rosnące wskaźniki konwersji i sprzedaży.

 

5. Korzystaj z pól zależnych

 

Chyba nikt nie przepada za długimi formularzami – im więcej pól do wypełnienia, tym większa motywacja, żeby zamknąć stronę i dać sobie spokój. Łatwo tego uniknąć w przypadku sprecyzowanej grupy docelowej – gdy prospekt wypełni jedno pole, pojawią się kolejne, zależne od niego odpowiedzi. Dobrym przykładem pól generujących kolejne pola zależne może być pytanie, skąd prospekt dowiedział się o istnieniu firmy, czy jest zainteresowany otrzymywaniem newslettera, albo czy chciałby umówić się na rozmowę o oferowanych usługach.

 

6. Dowiedz się, co podpowiadają kategorie oceniania

 

Klarowna strategia kategorii oceniania niesie za sobą szereg korzyści. Firmom, które sprzedają wiele różnych rodzajów produktów czy usług, kategorie umożliwiają jasne wskazanie zainteresowań prospekta.
Wyobraź sobie firmę, która oferuje abonamenty na telefon, internet i telewizję. Każde odwiedziny na podstronie firmy: z usługami internetowymi, telefonicznymi lub telewizyjnymi, skutkuje przypisaniem prospektowi 10 punktów. W przypadku prospekta, któremu przypisano 100 punktów na skutek dziesięciu odwiedzin podstron, nie jest jasne, czy osoba ta odwiedziła dziewięć razy podstronę usług dostarczania telewizji i raz (przypadkiem?) kliknęła na podstronę dostaw internetu, czy może każdorazowo interesowała się ofertą dostawy internetu, a telewizją – wcale.
Wtedy z pomocą przychodzą kategorie przypisywania punktów. Gdy prospekt przekroczy pewien ustalony próg punktowy, Pardot wyśle do niego spersonalizowaną ofertę dotyczącą usług, którymi prospekt wykazał największe zainteresowanie poprzez częste odwiedziny na danej podstronie.

 

7. Zwracaj uwagę na urządzenia mobilne

 

Zastanawiasz się czasem, ile osób otwiera Twoje starannie przygotowane wiadomości na urządzeniu mobilnym? Nie musi to być tajemnicą; raporty aplikacji pocztowych pokażą Ci, jakich urządzeń mobilnych używają adresaci do otwierania Twoich wiadomości. Jeśli zauważysz, że większość odbiorców używa aplikacji mobilnej – warto zastanowić się nad przygotowaniem treści dedykowanej telefonom czy tabletom.

 

Pardot Demo

 

Jeśli chcesz w praktyce poznać opisane w artykule funkcjonalności, zawsze możesz zapisać się na demo Pardota za pomocą naszego formularza kontaktowego, który znajduje się pod TYM adresem. Zapraszamy również do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem o tym narzędziu.