Jak łatwo skalować biznes, rozwijać franczyzę i pozyskiwać franczyzobiorców – cz. 1

W Polsce przybywa sklepów dużego formatu. Zwiększa się udział dyskontów w rynku, a sklepy małego formatu profesjonalizują się. Czynniki te mają duży wpływ na sytuację polskich właścicieli franczyzy. Konkurencja nie śpi, ceny produktów mają duże znaczenie, a wielu przedsiębiorców stoi przed wyborem: zacząć od zera, czy dołączyć do istniejącej sieci franczyzowej. Zobaczmy, z czym muszą mierzyć się franczyzodawcy.

Problemy właścicieli franczyzy

W tym artykule przyjrzymy się kilku wyzwaniom, z którymi muszą mierzyć się osoby chcące rozwijać swoją franczyzę i skutecznie pozyskiwać nowych franczyzobiorców. Przedstawimy rozwiązania z ekosystemu Salesforce, będące odpowiedzią na powyższe wyzwania. Dzięki Salesforce zautomatyzujesz i usprawnisz wiele procesów biznesowych w branży franczyzowej.

Opowiemy jak:

  • nowoczesne technologie pomagają nawiązywać relacje biznesowe;
  • przeprowadzać onboarding nowych franczyzobiorców;
  • obsługiwać umowy i dokumenty związane z punktami sprzedaży oraz współpracą z franczyzobiorcami;
  • utrzymywać najwyższe standardy jakości w całej sieci franczyzowej.

 

Marketing B2B – skutecznie docieraj do nowych franczyzobiorców

Pozyskiwanie leadów wysokiej jakości nie jest proste. Salesforce oferuje jednak rozwiązania, które znacznie ułatwiają skuteczne docieranie do wartościowych prospektów. Pardot to nowoczesne narzędzie do automatyzacji działań marketingowych B2B. Jest z sukcesem używany na całym świecie przez firmy z wielu branż. Dzięki Pardotowi łatwo stworzysz strony docelowe, formularze zgłoszeniowe czy mailingi. Przy jego pomocy zmierzysz też skuteczność swoich kampanii marketingowych. Dzięki modułowi Engagement Studio Pardot sam zdecyduje, kiedy i co komunikować Twoim poszczególnym odbiorcom na podstawie ich aktywności. Chcesz lepiej poznać Pardota? Kliknij tutaj!

Nowi franczyzobiorcy na pokładzie – onboarding

Dzięki technologii Salesforce łatwo i sprawnie wprowadzisz nowych użytkowników w realia swojego biznesu franczyzowego. Dzięki wizualizacji procesu onboardingowego, Twój dział obsługi franczyzobiorców będzie mógł na bieżąco śledzić etapy wdrażania nowego franczyzobiorcy w realia Twojej organizacji. Z kolei ten ostatni, dzięki aplikacji mobilnej powstałej z myślą o franczyzobiorcach, będzie automatycznie i na bieżąco informowany o kolejnych krokach w procesie onboardingowym. Dzięki temu szybko i sprawnie wdrożysz nowych franczyzobiorców, a co za tym idzie, obie strony szybciej zaczną zarabiać na współpracy.

Nie trać czasu! Automatyzacja procesów we franczyzie dzięki Salesforce

Z technologią Salesforce zarówno Ty, jak i franczyzobiorcy, oszczędzicie czas. Narzędzia mogą automatycznie wyznaczać zadania lub wysyłać powiadomienia według ustalonych algorytmów – to ułatwienie zarówno dla franczyzobiorców, jak też działów ich obsługujących. Dodatkową korzyścią dla obu stron jest zautomatyzowane generowanie dokumentów, np. umów, które mogą być następnie autoryzowane w aplikacji mobilnej za pośrednictwem e-podpisu. 

Franczyzobiorcy z pewnością docenią dużą oszczędność czasu dzięki automatycznemu składaniu zamówień za pośrednictwem swojego profilu w Salesforce lub dedykowanej aplikacji mobilnej. Z kolei Ty, jako właściciel franczyzy, łatwo zaplanujesz wizyty kontrolne dla działów audytu w poszczególnych punktach sprzedaży. Ponadto, system automatycznie wysyła ankiety satysfakcji – daje możliwość oceny opiekuna franczyzobiorcy, firmy naprawczej lub osoby prowadzącej szkolenie.

Interesuje Cię tematyka elektronicznego podpisywania dokumentów? Dowiedz się więcej tutaj

Widok 360 stopni na franczyzobiorcę

Chcesz wiedzieć wszystko na temat swojej relacji z franczyzobiorcą? Dzięki rozwiązaniom Salesforce masz pełen widok na całą Waszą współpracę oraz sprawy techniczne związane z danym punktem sprzedaży. Co dokładnie to oznacza? W jednym miejscu w systemie, na koncie przypisanym danemu franczyzobiorcy, masz dostęp do wszystkich dokumentów, które zostały stworzone podczas Waszej współpracy. Otrzymujesz również wgląd w pełną historię przeprowadzonych audytów. Co więcej, z poziomu platformy Salesforce masz możliwość łatwego zarządzania środkami trwałymi oraz placówkami partnerskimi. 

To tylko kilka zalet platformy Salesforce dla franczyzodawców – wkrótce na naszym blogu pojawi się druga część artykułu. Dowiesz się z niego, jak Salesforce wspiera komunikację między właścicielem franczyzy a franczyzobiorcą i przeczytasz o tym, jak technologia ułatwia szkolenia oraz raportowanie w branży franczyzowej. Już dziś zapraszamy do lektury!

 

Porozmawiajmy o franczyzie i o tym, jak rozwiązania Salesforce pomogą Ci skalować biznes i pozyskiwać franczyzobiorców – skontaktuj się z nami!

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru poświęconego franchisingowi!

Zachęcamy również do śledzenia nas na LinkedIn.