5 nowości w Sales Cloud Lightning Experience!

Każda kolejna aktualizacja Salesforce przynosi wiele zmian dla użytkowników Lightning Experience. Choć interface jest bardzo przejrzysty i estetyczny, wiele firm wciąż z niego nie korzysta. Najczęstszym tego powodem jest ograniczona ilość dostępnych funkcjonalności w porównaniu do wersji klasycznej. Salesforce zauważa te potrzeby i z każdym rokiem poszerza możliwości Lightninga, dzięki czemu coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się właśnie na tę wersję platformy.

W poprzednim artykule przyjrzeliśmy się nowościom jakie pojawiły się w lightningowej wersji Service Clouda. Tym razem postaramy się przybliżyć najciekawsze ulepszenia, jakie wprowadzono w Sales Cloud Lightning Experience wraz z letnią aktualizacją Salesforce.

 

Przeglądaj historię zmian w polach customowych i standardowych

 

Jak do tej pory, śledzenie historii zmian danego pola było możliwe tylko z poziomu wersji klasycznej Sales Cloud, co stanowiło dosyć spore utrudnienie dla użytkowników. Wraz z letnią aktualizacją, funkcjonalność pojawiła się także w Sales Cloud Lightning Experience, umożliwiając efektywne śledzenie modyfikacji dokonywanych na polach. Opcja ta pozwala sprawdzić, kto i kiedy utworzył lub edytował pole oraz zweryfikować, jakie były jego poprzednie wartości – z tego powodu doskonale sprawdza się przy prowadzeniu audytów czy też wyszukiwaniu i korygowaniu błędów. Jeśli uruchomimy opcję śledzenia danego pola, wszelkie przeprowadzane na nim zmiany będą rejestrowane i przechowywane przez 18 miesięcy. A jeśli uruchomiliśmy śledzenie w klasycznej wersji Sales Cloud, teraz będziemy mieć do niej dostęp także z poziomu Lightninga.

 

Field history Sales Cloud Lightning

 

Korzystaj z filtrów dla Dashboardów także w Sales Cloud Lightning Experience

 

Funkcjonalność bardzo lubiana przez użytkowników klasycznej wersji Sales Cloud, wreszcie jest dostępna także w Sales Cloud Lightning Experience! Możliwość korzystania z filtrów przy budowaniu Dashboardów pozwala na pełne dostosowanie wyników do potrzeb, oszczędza czas i często pozwala na zbudowanie pojedynczego Dashboardu zamiast kilku, pokrywając te same informacje. Od teraz możemy cieszyć się tą wygodą także w Lightning Experience.

 

Porządkuj Dashboardy dzięki folderom

 

Bardzo prosta, a jednak niezwykle pomocna funkcjonalność. Foldery pozwalają w prosty i efektywny sposób porządkować utworzone Dashboardy, a także raporty. Od teraz nie musisz już przełączać się na wersję klasyczną – twórz foldery z poziomu Lightning Experience!

 

dashboard folders Sales Cloud Lightning

 

Używaj klasycznych szablonów maili także w Lightningu

 

Mimo, że Lightning oferował wiele funkcjonalności przydatnych przy tworzeniu szablonów maili, dużą niedogodnością było ograniczenie wyboru do customowych szablonów HTML. Wraz z przyjściem letniej aktualizacji Salesforce, możemy cieszyć się pełną dowolnością – standardowe szablony tekstowe oraz szablony z nagłówkiem są już dostępne w Lightningu! Od teraz całą pracę włożoną w tworzenie szablonów w wersji klasycznej możesz wykorzystać także w Sales Cloud Lightning Experience.

classic templates Sales Cloud Lightning

 

Dostosuj widok osi czasu do swoich potrzeb

 

Dzięki zmianom wprowadzonym w Aktywnościach, już teraz możesz znacznie zwiększyć produktywność swojego zespołu. Pośród innych ulepszeń, na czoło wysuwa się możliwość dopasowania widoku osi czasu. Możesz dowolnie wyświetlać lub ukrywać szczegóły poszczególnych tasków albo też wyświetlić szczegóły dla wszystkich tasków jednocześnie.

 

expand all tasks Sales Cloud Lightning

 

Salesforce Summer ‘17 Release przyniósł bardzo wiele dobrego dla użytkowników Lightningowej wersji platformy – od większych zmian po bardzo drobne – wszystkie jednak sprawiają, że korzystanie z Lightninga jest wygodniejsze, a wachlarz dostępnych funkcjonalności jest coraz bliższy klasycznej wersji Salesforce. Więcej o nowościach znajdziesz w naszym poprzednim artykule: TUTAJ.