3 sposoby na szybszą sprzedaż SaaS dzięki Salesforce Revenue Cloud

Pracownik SaaS z laptopem

3 sposoby na szybszą sprzedaż SaaS dzięki Salesforce Revenue Cloud

Tytułem wstępu: co to jest SaaS?

SaaS, czyli oprogramowanie jako usługa (z angielskiego software as a service) to model świadczenia usług oparty na chmurze obliczeniowej. Mówiąc najprościej, to rodzaj „wynajmu aplikacji”, których nie trzeba instalować, a za ich funkcjonowanie odpowiedzialny jest dostawca dysponujący własnym zapleczem technologicznym.

Chyba każdy słyszał o produktach takich jak Gmail, Office 365 czy Dropbox. To znane na całym świecie przykłady SaaS. Duże zalety tego modelu to błyskawiczne uruchomienie usługi oraz wygoda użytkowania. Klient nie musi bowiem posiadać własnej infrastruktury – wystarczy komputer lub urządzenie mobilne podłączone do internetu. Płatne usługi SaaS działają najczęściej w modelu abonamentowym.

3 sposoby na szybszą sprzedaż SaaS

Jak długo trzeba czekać na zamknięcie transakcji w Twojej firmie? Cokolwiek odpowiesz, prawdopodobnie i tak „ZBYT długo”. Sprzedaż to wyścig z czasem i nic dziwnego, że chcesz przyspieszyć swoje procesy. Jednak samo powiedzenie pracownikom, aby pracowali szybciej, nie wystarczy. W końcu nawet najbardziej utalentowani kierowcy nie wygrają zawodów, jeśli nie będą mieli wystarczająco dobrego samochodu! 

W biznesie podobnie – nawet najbardziej zmotywowany i pracowity zespół nie sprawi, że Twoja firma zdobędzie przewagę konkurencyjną na rynku SaaS. Chyba, że dostarczysz im najnowocześniejszy system ułatwiający efektywną sprzedaż. Poniżej opisuję trzy pomysły na to, jak supergwiazda wśród narzędzi sprzedażowych – Salesforce Revenue Cloud – może pomóc Ci szybciej zamykać transakcje SaaS i zostawić konkurencję w tyle.

Ogranicz liczbę produktów dostępnych podczas tworzenia wyceny

Aby produkt mógł zostać sprzedany, należy go najpierw wybrać z katalogu. Często pozycje w arkuszach kalkulacyjnych to po prostu różne rodzaje jednego produktu. Różnią się one atrybutami, takimi jak okres subskrypcji, lokalizacja firmy klienta lub jej rozmiar. Niektóre konfiguracje produktów nie są już nawet sprzedawane i są przechowywane tylko do celów rozliczeniowych w przypadku starszych umów. W związku z tym Twój katalog nieubłaganie się rozrasta. Aby znaleźć jedną usługę lub produkt, przedstawiciele handlowi muszą przeglądać setki pozycji w katalogu, co zajmuje dużo czasu i jest frustrujące.

Możesz zwiększyć produktywność swoich sprzedawców! Salesforce Revenue Cloud zapewni im możliwość prostego i szybkiego przeszukiwania katalogu produktów. Jeśli ta sama/produkt ma różne opcje, cena jest automatycznie dostosowywana na podstawie wybranych/parametrów. Jeśli w katalogu są pozycje, które można sprzedać tylko w pakiecie, pojawią się one tylko wtedy, gdy zostanie wybrany główny produkt. Dzięki temu Twoi przedstawiciele nie zgubią się w obszernych arkuszach kalkulacyjnych i odzyskany czas poświęcą na rozmowy z klientami, aby dostarczać im wartość i budować długotrwałe relacje.

Zautomatyzuj poprawność wyceny, aby szybciej zamykać transakcje SaaS

Sprzedawanie to nie bułka z masłem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę złożoność szczegółów technicznych i kompatybilność między produktami SaaS, które w połączeniu z surowymi zasadami biznesowymi i przepisami prawnymi, pozostawiają dużo miejsca na błędy ludzkie. Niewłaściwe wyceny nie tylko sprawiają, że w oczach klientów wyglądasz i niekompetentnie. Tracisz także czas na poprawienie błędów.

Dlatego Salesforce Revenue Cloud umożliwia Ci ustalenie reguł dotyczących produktów i cen, co automatycznie wymusza dokładność wyceny. Reguły te są skonfigurowane zgodnie z logiką biznesową Twojej firmy, więc tylko rozsądne i spójne opcje mogą być sprzedawane razem. Dzięki Revenue Cloud oszczędzisz czas spędzany na korektach błędnych wycen, a także łatwo wdrożysz nowych przedstawicieli handlowych, by szybko zaczęli sprzedawać. To, co kiedyś wymagało godzin intensywnych szkoleń, teraz staje się dziecinnie proste!

Zautomatyzuj podpisywanie ofert i finalizację procesu sprzedażowego

Jednak nawet najlepsza oferta nic Ci nie da, jeśli ostatecznie klient jej nie podpisze. Aby pozyskać klienta, ofertę należy przedstawić w jak najbardziej przekonujący sposób. To dlatego handlowcy spędzają długie godziny w edytorach tekstów, starannie tworząc tabele z zakupionymi przedmiotami, uważnie aktualizując ceny i szczegóły umowy. Gdy w końcu plik PDF jest gotowy, wysyłają go e-mailem do klienta i czekają na akceptację.

Czekają,

i czekają…

ale poczekaj… czy rzeczywiście jest jeszcze cokolwiek, co musieliby zrobić Twoi sprzedawcy? Oczywiście, procesy związane z zamawianiem, fakturowaniem czy księgowością nie zostały jeszcze zakończone, ale kto powiedział, że musi je wykonać pracownik? Dobra wiadomość jest taka, że ​​wszystkie powyższe są wykonywane automatycznie w Salesforce Revenue Cloud po podpisaniu przez klienta przesłanej wyceny.  A to może dziać się w czasie rzeczywistym dzięki integracji narzędzia do podpisu elektronicznego, dostępnego bezpośrednio na platformie CRM. I nie chodzi tylko o e-podpis, ale także o cały proces przygotowania pliku PDF wyceny. Częścią rozwiązania od Salesforce są również łatwo konfigurowalne, dynamiczne szablony ofert oparte na rekordach z Twojego katalogu.

 

Koniec z manualnymi czynnościami i stratą czasu!

A przecież czas to pieniądz.

 

Porozmawiajmy o wdrożeniu Salesforce Revenue Cloud w Twojej firmie. Skontaktuj się z nami i szybciej zamykaj oferty SaaS!

Zachęcamy również do śledzenia nas na LinkedIn.