Top 10 nowych funkcjonalności Lightning Experience – Salesforce Spring’18 Release!

Lightning Experience to jeden z najlepiej zaprojektowanych interfejsów CRM dostępnych na rynku. Jest nie tylko szybki i intuicyjny, ale także bardzo prosty w utrzymaniu. Jeśli wciąż używacie klasycznego widoku, najnowszy Spring’18 Release da Wam wiele powodów, aby zacząć korzystać z unikalnego Lightning Experience. W tym artykule postaramy się przybliżyć jego najbardziej ekscytujące i przydatne funkcjonalności, które ukazały się wraz z najnowszym Salesforce Spring’18 Release.

 

1. Twórz Pinned Region Pages dla aplikacji konsolowych

 

Pinned Region wyświetlany jest podczas nawigowania po podkartach w aplikacji konsoli Lightning Experience. Na poniższym obrazku widać trzy nowe szablony stron, które ułatwiają użytkownikom pracę z rekordami.

 

Lightning Experience

 

Pinned Region Templates są dostępne tylko dla stron rekordów. Aby utworzyć stronę, należy znaleźć odpowiednie szablony w Lightning App Builder. Pracując na zasadzie “drag and drop”, możemy umieścić interesujące nas komponenty w odpowiednich strefach. Ikona pinezki wskazuje, gdzie można przypiąć daną stronę.

 

Lightning Experience

 

2. Przesyłaj pliki bezpośrednio z Flow

 

Od teraz możesz przesyłać pliki bezpośrednio z Flow, dodając składnik forceContent: fileUpload Lightning do ekranu przepływu. Ta zmiana dotyczy serwisu WWW Lightning Experience i Salesforce. Działa to jednak tylko w środowisku wykonawczym Lightning Flow.

 

Lightning Experience

 

3. Zorganizuj Lightning Page w składane sekcje

 

Od teraz możesz zarządzać przysłowiowym „bałaganem” na ekranie, grupując dane komponenty w składane sekcje. Nowy komponent Accordion jest podobny do komponentu Tabs, z tą różnicą, że jest ułożony pionowo. Komponentu Accordion możesz użyć na wszystkich stronach rekordów.

 

Lightning Experience

 

Możesz w ten sposób stworzyć aż 25 sekcji! Zalecane jest jednak nie więcej niż 10. Możliwe jest także tworzenie wielu komponentów w każdej sekcji z własnym, unikalnym nagłówkiem.

 

4. Spraw, aby Twoja aplikacja Lightning Experience i strony główne były jeszcze bardziej dynamiczne!

 

Ustawienie warunków widoczności dla komponentów nie ogranicza się już tylko do stron rekordów. Aktualnie możliwe jest ustawienie zasad widoczności w aplikacji Lightning oraz na Home Pages. 

Strony aplikacji i strony główne nie są powiązane z obiektem, więc filtry, których możesz użyć, są ograniczone do innych kontekstów, takich jak Użytkownik lub Klient. Na przykład, przy użyciu filtru można wyświetlić jeden komponent dla użytkowników z Indii, a drugi dla użytkowników z Polski. Widać to na poniższym zdjęciu.

 

Lightning Experience

 

5. Uwzględnij powiązane pola i inne obiekty w regułach widoczności komponentów

 

Przed najnowszą wersją Spring’18 Release można było zdefiniować jedynie reguły widoczności komponentów na stronach rekordów na podstawie pól bezpośrednio na nich. Spring’18 Release daje nam możliwość tworzenia zdecydowanie bardziej rozbudowanych filtrów. Dodatkowo, poprzez kliknięcie w opcję Zaawansowane (Advanced), możemy rozwinąć wybrane pola z powiązanych obiektów.

 

Lightning Experience

 

6. Dodaj sekcję Knowledge do swojej aplikacji dzięki Knowledge Setup Flow

 

Usługa Lightning Knowledge Service Flow dodaje teraz obiekt Knowledge do menu w aplikacji Service Console. Wszystko, czego potrzebujesz to uruchomiona funkcja Lightning Knowledge.

 

Lightning Experience

 

7. Zwiększ swoją efektywność za pomocą Quick Text

 

Po co wielokrotnie wpisywać tę samą wiadomość, skoro można wstawić wstępnie zdefiniowane komunikaty takie jak pozdrowienia, notatki i odpowiedzi na często zadawane pytania? Możesz do tego użyć funkcji Quick Text na wszystkich standardowych i niestandardowych obiektach w obsługiwanych szybkich akcjach takich jak: Email, Log a Call, Social i Live Agent chats. Poprzednio opcja Quick Text była dostępna tylko w Salesforce Classic. Teraz można z niej korzystać także w Lightning Experience.

 

Lightning Experience

 

8. Mass Quick Actions w Lightning Experience

 

Od teraz możesz także wykonywać masowe szybkie akcje na maksymalnie 200 elementach w widoku listy dla obiektów takich jak: Cases, Leads oraz tych niestandardowych. Nie tylko jest to olbrzymia oszczędność czasu, ale także świetny sposób na zachowanie porządku w naszej bazie.

  • W widoku listy, agenci mogą wykonywać czynności takie jak aktualizowanie komentarzy do zgłoszeń lub aktualizowanie statusu zgłoszenia.
  • Masowe szybkie akcje są dostępne tylko w trybie Lightning Experience dla standardowych i konsolowych aplikacji nawigacyjnych.
  • Aby umożliwić agentom szybkie masowe akcje, przejdź do układu wyszukiwania (Search Layout) odpowiedniego obiektu i edytuj układ wyszukiwania widoku listy (List View Search Layout).

 

Poniżej pokazane jest, jak można utworzyć taką szybką akcję o nazwie Updated Lead na obiekcie Leada:

 

Lightning Experience

Podczas korzystania z widoku listy możesz wybrać utworzoną wyżej szybką akcję, aby zbiorczo zaktualizować rekordy Leadów.

 

9. Odpowiedz i przekaż e-maila dalej

 

Kolejną nowością jest możliwość przesyłania wiadomości e-mail w Case Feed do innych osób!

Przyciski:

– Odpowiedz
– Odpowiedz wszystkim
– Przekaż dalej

są teraz dostępne w Case Feed, rekordzie wiadomości E-mail i liście powiązanych z obiektem Case wiadomości e-mail.

Lightning Experience

 

10. Filtrowanie obiektów filtrami krzyżowymi

 

Od teraz możesz też włączyć lub wyłączyć dane rekordy w wynikach raportu na podstawie powiązanych obiektów i ich pól. To kolejne ciekawe udogodnienie dla Lightning Experience. 

 

Lightning Experience

 

Jeśli wciąż nie korzystasz z nowego interfejsu Lightning Experience, masz teraz 10 powodów, aby to zmienić! Nowe i ekscytujące funkcjonalności sprawią, że praca z aplikacją Salesforce stanie się jeszcze bardziej intuicyjna i szybka.

 

 

źródło: https://automationchampion.com/2017/12/26/top-10-lightning-experience-gems-of-salesforce-spring18-release/