Co nowego w aplikacji mobilnej Salesforce1? – Salesforce Spring’18 Release

Salesforce nieustannie rozwija się w kierunku urządzeń mobilnych. Najnowsze zmiany Spring’18 Release nie ominęły także i tej platformy, która od października 2017 roku nazywa się aplikacją mobilną “Salesforce” w miejsce dawnej nazwy “Salesforce1”. Ten sam interfejs dostępny jest zarówno poprzez aplikację, jak i przez wspierane przeglądarki mobilne. Zapraszamy do zapoznania się z nowościami w Salesforce1!

 

1. Zakończenie wsparcia dla Legacy Charts

 

Wraz z nadejściem Spring’18 Release zakończone zostanie wsparcie dla Legacy Charts w aplikacji mobilnej Salesforce, o czym pisaliśmy już TUTAJ. Zostaną one zastąpione przez tzw. Enhanced Charts. Oznacza to, że od Spring’18 Release nie będzie już możliwe przełączenie się na Legacy Charts w aplikacji mobilnej. Wszystkie firmy, które zaczęły korzystać z Salesforce po edycji Summer’16 mają już domyślnie włączone Enhanced Charts. Zmiany te nie dotyczą wersji desktopowej Salesforce, czyli Salesforce Classic i Lightning Experience.

 

Salesforce1

 

2. Stylowanie postów i komentarzy (program pilotażowy)

 

Zaawansowany Edytor Tekstowy (Edytor Rich Text) jest już dostępny w aplikacji mobilnej Salesforce1! W miejsce edytora tekstowego pojawił się zaawansowany panel, umożliwiający użytkownikowi stylowanie tekstu, ale także dodawanie list, tabel czy ilustracji. Edytor ten umożliwia pisanie i edytowanie dowolnych postów, komentarzy, pytań oraz odpowiedzi. Oznacza to, że możliwe jest formatowanie postów dodanych wcześniej na komputerze za pomocą zaawansowanego mobilnego edytora, np. w trakcie podróży.

Zaawansowany edytor w aplikacji mobilnej to obecnie program pilotażowy, udostępniony jedynie jego wybranym uczestnikom.

 

Salesforce1

 

3. Powiadomienia Push dla grup w Salesforce1

 

Członkowie grup mogą od teraz dostawać powiadomienia push na swoich urządzeniach mobilnych, kiedy ich grupa zostanie wspomniana w komunikacji. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nie przegapimy żadnej ważnej wiadomości, która dotyczy danej grupy. Powiadomienia push dla grup są całkowicie nową funkcjonalnością we wszystkich wersjach aplikacji mobilnej Salesforce. Aby je uaktywnić, należy zaznaczyć “Email on every post” w sekcji grupy w ustawieniach powiadomień mailowych dla Chattera, a następnie aktywować opcję “Someone @mentions your group” w ustawieniach powiadomień push w aplikacji mobilnej.

 

4. Zmiana nazwy zakładki “Feeds”

 

Jest to mała, ale dość istotna zmiana. Od teraz funkcjonuje także nowa nazwa dla zakładki “Feeds”, a mianowicie“Chatter” (tak jak w innych wersjach Salesforce). Zmiana ta nastąpi we wszystkich wersjach aplikacji mobilnej.

 

Salesforce1

 

5. Dowiedz się więcej z Einstein Insights na temat Twoich klientów i okazji biznesowych (program pilotażowy)

 

Einstein Insights są już dostępne w aplikacji mobilnej! Użytkownicy Salesforce1 mogą teraz otrzymywać specjalne predykcje dotyczące prawdopodobieństwa zrealizowania danych transakcji, a także powiadomienia w kluczowych momentach procesu sprzedażowego. Użytkownicy mogą wykonywać akcje bezpośrednio z widoku Insights, takie jak edycja powiązanych rekordów albo wysyłanie e-maili do odpowiednich kontaktów. Einstein Insights zostały udostępnione na natywne aplikacje mobilne dla systemów Android i iOS. Niedostępne są natomiast poprzez Salesforce Mobile Web. Tak samo jak zaawansowany edytor tekstowy, Einstein Insights dla aplikacji mobilnej to program pilotażowy, dostępny jedynie dla wybranych użytkowników.

 

Salesforce1

 

Wiosenna odsłona Salesforce Release przyniosła nam kolejne nowe udogodnienia w aplikacji mobilnej Salesforce1. Jak widać rozwój tego narzędzia idzie pełną parą, dzięki czemu handlowcy, ale nie tylko oni, mogą cieszyć się coraz większą wygodą używania mobilnej platformy z każdego miejsca na świecie. Salesforce oferuje m.in. ulepszenia Chatter i wiele innych funkcji sprzedażowych jak Einstein Insights, dzięki czemu profesjonaliści ds. sprzedaży mogą zadbać o klientów wprost ze swoich telefonów, gdziekolwiek się znajdują, a także na bieżąco nadzorować cały proces sprzedażowy.