Salesforce Summer’ 18 Release – nowości w Lightning Experience

W ostatnich latach Salesforce poświęcił wiele uwagi ulepszeniu doświadczeń użytkownika w korzystaniu z systemu Salesforce. Pomóc w tym miał wprowadzony kilka lat temu nowoczesny interfejs użytkownika nazwany Lightning Experience. Również w tym roku możemy oczekiwać wielu nowości, które jeszcze bardziej zwiększą naszą przyjemność z użytkowania platformy Salesforce. Przedstawiamy najważniejsze nowości w Lightning Experience wprowadzone w najnowszej aktualizacji Salesforce Summer ‘18 Release.

 

Uproszczenie widoków list dzięki nowym szczegółowym filtrom w Lightning Experience

 

Funkcja, która dotychczas była dostępna tylko w Salesforce Classic, jest od jakiegoś czasu dostępna również w Lightning Experience. Od teraz użytkownicy mogą używać nowych, szczegółowych filtrów, aby jeszcze lepiej zarządzać swoimi rekordami i wyświetlać tylko to, co ich interesuje. Udostępnione zostały takie możliwości filtrowania jak:

  • Accounts by territory
  • Accounts, cases, and opportunities by teams
  • Contacts by campaign
  • Leads by queue and campaign
  • Opportunities by territory
  • Custom objects by queue

 

Lightning Experience

 

Zarządzanie większą ilością zadań jednocześnie dzięki nowym widokom list

 

Dzięki nowym widokom list dla zadań, użytkownicy mogą dużo łatwiej sortować i wybierać najważniejsze dla nich zadania. Największą zmianą jest dodanie widoku podzielonego, który pozwala zarówno na podgląd listy zadań, jak i aktualnie wybranego zadania – a wszystko to widoczne jest w jednym oknie.

 

Lightning Experience

 

Dodatkowo możliwy jest wybór widoku kanban. Ten ostatni pozwala na wyświetlenie zadań pogrupowanych według ich statusu (np. zadań w trakcie realizacji oraz tych ukończonych). Osoby, które korzystały z Trello, łatwo się w tym odnajdą.

 

Lightning Experience

 

Obserwowanie aktywności użytkowników dzięki aplikacji Lightning Usage

 

Aplikacja Lightning Usage pozwala na śledzenie aktywności użytkowników dzięki grafikom i wykresom pokazującym dzienne i miesięczne statystyki aktywnych użytkowników, a także ich stopień migracji ze starego systemu Salesforce Classic na Lightning Experience.

 

Lightning Experience

 

Zwiększenie efektywności maili dzięki zastosowaniu HTML w szablonach e-maili

 

Od teraz użytkownicy mają możliwość tworzenia szablonów, które będą dużo bardziej dostosowane do konkretnych odbiorców dzięki ostylowaniu i dodawaniu atrybutów bezpośrednio w wiadomościach.

 

Lightning Experience

 

Bezpośrednie linki w pulpitach

 

Patrząc na statystyki na pulpitach można teraz natychmiastowo przenieść się do interesujących nas rekordów lub do konkretnej strony internetowej. Wystarczy jedynie kliknąć w link widoczny tuż obok pulpitu, co pokazuje zamieszczony niżej obrazek:

 

 

Lepsze zarządzanie raportami

 

Dzięki najnowszej aktualizacji, dostępna jest także opcja tworzenia podfolderów, które umożliwiają lepsze katalogowanie raportów dla poszczególnych użytkowników. Wystarczy stworzyć kilka podfolderów dla konkretnych grup użytkowników – dzięki temu nikt nie pogubi się szukając danego raportu.

 

Lightning Experience

 

Ulepszenia Salesforce Einstein – nowe możliwość prognozowania sprzedaży

 

Coraz lepsze i dokładniejsze algorytmy stosowane przez Salesforce Einstein pozwalają na ulepszenie estymacji na temat przyszłych procesów sprzedażowych, a to wszystko dzięki analizie posiadanych danych historycznych. W Lightning Experience dostępne są grafiki i wykresy pokazujące Kluczowe Wskaźniki Efektywności (KPI) oraz prognozy dotyczące sprzedaży, które są aktualizowane kilka razy dziennie.

 

Lightning Experience

 

Większa produktywność z Inbox Beta for Outlook (Beta)

 

Inbox Beta for Outlook zawiera najlepsze rozwiązania z wtyczki Lightning for Outlook i Salesforce Inbox. Czynnikami, które wpłyną na zwiększenie produktywności użytkowników będą:

  • Sugestie dotyczące obiektów znajdujących się w naszym systemie Salesforce
  • Śledzenie e-maili i powiadamianie o tym, kto otworzył naszą wiadomość
  • Planowanie e-maili z późniejszą datą wysyłki
  • Dodawanie slotów z kalendarza o naszej dostępności

 

Lightning Experience

 

Salesforce po raz kolejny nie zawiódł, wprowadzając nowe możliwości zdecydowanie ułatwiające swoim użytkownikom zarządzanie wieloma skomplikowanymi procesami. Wszystkie opisane przez nas wyżej zmiany dotyczą systemu Salesforce w wersjach: Group, Essentials, Professional, Enterprise, Performance, Unlimited i Developer Edition.