Nowa nawigacja Salesforce Lightning Experience

O Salesforce Lightning Experience jest głośno już od dwóch lat. Mimo to, wiele firm wciąż nie jest w stanie w pełni wykorzystać funkcjonalności Lightninga ze względu na trudności w użytkowaniu, jakie stwarza nowy design. Jedną z podstawowych barier jest brak bezpośredniego dostępu do niestandardowych aplikacji oraz zakładek z poziomu strony głównej. Nowa nawigacja Salesforce może być doskonałą odpowiedzią na te problemy.

 

Co zmienia Winter ‘17 release?

 

Nowy release pozwala na większe dostosowanie Lightning Pages do indywidualnych potrzeb firmy. Od teraz możliwe będzie tworzenie własnych Lightning Tabs oraz menu nawigacyjnego. Same karty być może nie są nowością, jednak w połączeniu z opcjami nowego, spersonalizowanego menu nawigacyjnego mają szansę rozwiązać dotychczasowe problemy użytkowników.

Udoskonalenia wprowadzone do menu nawigacyjnego mają pozwolić przede wszystkim na coraz większą personalizację.

Salesforce Lightning Experience

Jak w praktyce wygląda nowa nawigacja Salesforce Lightning Experience?

 

W nowej wersji można zauważyć kilka podstawowych różnic. Zmieniono orientację paska nawigacyjnego, który do tej pory mogliśmy znaleźć z boku ekranu – od teraz będzie znajdować się u góry strony tak, jak w interfejsie Salesforce Classic. Nowa konfiguracja znacznie ułatwia też przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi aplikacjami i kartami w ten sam sposób, do jakiego przyzwyczaił nas Classic. Dużo bardziej płynne powinno stać się także poruszanie po środowisku Salesforce, jeśli w naszej firmie szczególną rolę odgrywają niestandardowe, spersonalizowane elementy menu.

 

Poniżej podstawowe usprawnienia w nowej wersji Lightninga:

 

Nazwy kart/aplikacji w menu

W poprzedniej wersji pasek menu składał się z ikonek, które nie były w pełni intuicyjne dla nowego użytkownika. Teraz każda zakładka ma swoją nazwę, dzięki której możemy z łatwością dotrzeć od razu tam, gdzie chcemy.

 

Interfejs dopasowany kolorystycznie do firmy

Pozornie niewielka zmiana pozwala nadać Lightningowi indywidualny charakter – kolor paska menu możemy dostosować do brandingu naszej firmy.

 

Logo

Opcja być może standardowa dla użytkowników Classica, jest teraz dostępna także w środowisku Lightning Experience. Wprowadzone zmiany pozwalają na obrandowanie aplikacji wybranymi obrazami i logotypami.

 

Rozwijane menu

Proste usprawnienie zdecydowanie ułatwiające poruszanie się po systemie. Od teraz, po najechaniu na poszczególne karty, wyświetlać się będzie lista najczęściej używanych opcji –  ostatnio utworzone rekordy, dodanie nowego rekordu czy też bezpośrednie przejście do spersonalizowanej i przefiltrowanej listy rekordów.

 

Lightning zmienia się, by być bardziej funkcjonalnym narzędziem dla firm o większych rozmiarach i wysoce spersonalizowanych środowiskach. Dla wielu osób standardowe, niedopasowane do indywidualnych potrzeb menu stanowiło główną przeszkodę w użytkowaniu Lightninga. Na szczęście Salesforce słucha swoich klientów i odpowiada na ich potrzeby, czego dowodem jest nowa nawigacja – Salesforce Lightning Experience. Wraz z wejściem nowego release’u będziemy mogli w pełni wykorzystać nowe funkcjonalności Lightning Experience!

 

Jeśli chcesz zobaczyć najnowszą wersję Sales Cloud w akcji, zapisz się na prezentację online prowadzoną przez jednego z naszych konsultantów biznesowych.