Salesforce Einstein – Sztuczna inteligencja w biznesie

Sztuczna inteligencja jest bardzo szeroką, coraz prężniej rozwijającą się dziedziną nauki. Jednym z praktycznych zastosowań AI, wykorzystywanym także przez Salesforce Einstein, jest machine learning, czyli uczenie maszynowe. Wedle tej koncepcji komputery uczą się, analizując otrzymane dane przy minimalizacji wkładu programistów. Maszyny pracują na ustrukturyzowanych danych, na podstawie których są w stanie rozpoznać powtarzalne wzorce. Na podstawie takich analiz Amazon czy Netflix potrafi zapewnić każdemu ze swoich użytkowników spersonalizowane rekomendacje. Z kolei firmy finansowe mają możliwość lepiej przewidywać ryzyko podejmowanych inwestycji czy udzielenia kredytu.

 

Jak to się ma do CRM?

 

Nieustannie pojawiają się kolejne zastosowania AI w biznesie, wspierające wszystkie obszary działalności firm. Już teraz sztuczna inteligencja jest w stanie zoptymalizować proces sprzedaży – analizując informacje z maila, kalendarza oraz CRM-u, aby aktywnie rekomendować najlepsze działania, w najlepszym momencie. Handlowcy mogą otrzymywać propozycje odpowiedzi mailowych do właściwych klientów, aby zwiększyć szansę na zamknięcie kontraktu. Także obsługa klienta może zyskać nową jakość dzięki AI. Pracownicy biur obsługi klienta mogą otrzymywać automatyczną klasyfikację i priorytetyzację zgłoszeń, która skieruje ich bezpośrednio do właściwych klientów – oszczędzając ich czas oraz wyraźnie poprawiając jakość obsługi. Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie także w marketingu. Dzięki uczeniu maszynowemu możliwe jest bardzo dokładne oszacowanie prawdopodobieństwa z jakim dany prospekt otworzy email, zapisze się na newsletter lub kupi Twój produkt. Właśnie takie funkcjonalności odkryjesz poznając Salesforce Einstein – a to dopiero początek!

Salesforce Einstein

 

Dlaczego AI staje się tak ważne?

 

Wraz z rozwojem informatyzacji przedsiębiorstw pojawia się coraz więcej danych, których wartości nie da się w pełni wykorzystać bez rozwiązań maszynowych. Warto wspomnieć, że w ciągu ostatnich 60 lat zdolności obliczeniowe różnorodnych urządzeń wzrosły bilion razy – stwarza to zupełnie nowe możliwości w sferze przetwarzania danych. Równolegle, konsumenci coraz częściej oczekują personalizacji usług i ofert – sztuczna inteligencja pozwala osiągnąć to na niewyobrażalną wcześniej skalę. Z pomocą przychodzi Salesforce Einstein jako osobisty analityk danych każdego pracownika Twojej firmy.

 

Dlaczego miałbym potrzebować AI w swojej firmie?

 

Coraz większa powszechność sztucznej inteligencji sprawia, że zmieniają się oczekiwania klientów. Konsumenci przyzwyczajają się do indywidualnego podejścia i personalizacji usług. W dobie dopasowania oferty na miarę Google czy Netflixa, sklepy odzieżowe powinny umieć wyciągać wnioski z internetowych zakupów klienta i proponować mu produkty, które zainteresują go najbardziej. Taka sama zasada tyczy się każdego biznesu. Konsumenci zdają sobie sprawę z ogromu danych jakie posiadają o nich firmy i oczekują, że dzięki temu uzyskają szybką, inteligentną i spersonalizowaną usługę.

 

A zatem, czym właściwie jest Salesforce Einstein?

 

Salesforce Einstein pozwala Ci skupić się na tym, co najważniejsze – na konsumencie. Jeśli prowadzisz firmę, najprawdopodobniej posiadasz duże zasoby danych o swoich klientach i potencjalnych klientach. Salesforce Einstein uczy się o nich, korzystających z tych informacji. Bada co ich interesuje, czego oczekują i jakie są ich potrzeby. Kiedy połączymy te zdolności z automatyzacją, otrzymujemy rozwiązanie, które pozwala nawiązać unikalną więź z konsumentem i zapewnić wgląd 360 stopni w jego oczekiwania.

Salesforce Einstein stawia w centrum klienta, ale jednocześnie staje się niezwykłym wsparciem dla Twojego zespołu. Niezależnie od tego jaka jest Twoja rola w firmie, zyskujesz personalnego analityka danych, który pracuje niewidocznie i samodzielnie, podsuwając Ci najlepsze strategie działania oraz prognozy. Stopniowo, Twój system CRM staje się coraz bardziej inteligentny i jest w stanie oferować coraz lepsze podpowiedzi, zwiększając produktywność, a ostatecznie zadowolenie klientów.

 

Prawdziwe korzyści: Jak wykorzystać Salesforce Einstein w CRM?

 

Sztuczna inteligencja jest w stanie poprawić efektywność praktycznie każdego obszaru działań biznesowych. Pozwala na automatyczną ocenę leadów i prospektów na podstawie ich przeszłej aktywności, dostarcza szczegółowych prognoz na podstawie ogromnych ilości danych, a dzięki uczeniu maszynowemu potrafi także zarekomendować kolejne kroki biznesowe oraz strategię działania. Dzięki temu możliwa jest optymalizacja pracy marketingu, obsługi klienta czy sprzedaży. Poniżej prezentujemy kilka najciekawszych funkcjonalności z tego ostatniego obszaru.

 

Salesforce Einstein Lead Scoring

 

Ocena leadów z Einstein Lead Scoring pozwala Ci efektywnie wykorzystywać swój czas. Salesforce Einstein automatycznie priorytetyzuje Twoje leady sprzedażowe, analizując prawdopodobieństwo konwersji dla każdego z nich, bazując na historii aktywności i wcześniejszych zakupach.

Najważniejsze korzyści:

  • Budujesz lepszą relację z klientem (kontaktując się w odpowiednim czasie i rozmawiając na odpowiedni temat), a dzięki temu zwiększasz współczynnik konwersji,
  • Zwiększasz zaangażowanie u najbardziej obiecujących leadów,
  • Rozumiesz jakie są najlepsze kryteria oceny Twoich leadów.

 

Największe zalety:

  • Nie potrzebujesz żadnej dodatkowej implementacji czy importu lub eksportu danych do zewnętrznych narzędzi – wszystko dzieje się w ramach jednej, spójnej platformy,
  • Custom Lead Score-Driven Workflows pozwoli Ci z łatwością przypisywać członkom zespołu odpowiednie zadania na podstawie przewidywanych ocen leadów,
  • Inteligentne listy umożliwią Ci szybkie przeglądanie najlepszych leadów.

 

Salesforce Einstein

 

Salesforce Einstein Opportunity & Account Insights

 

Zdarza się, że handlowcy nie są w stanie przetworzyć ogromu informacji, jakie posiadają o swoich leadach. Einstein Opportunity & Account Insights pozwala handlowcom wykorzystać sztuczną inteligencję do maksymalizowania zysku z każdej okazji sprzedażowej. W natłoku informacji są w stanie dotrzeć do tych danych, które zwiększą ich szansę na sukces.

Najważniejsze korzyści:

  • Zwiększasz wskaźniki wygranych kontraktów,
  • Uzyskujesz bardziej skuteczne prognozy,
  • Przyspieszasz cykl sprzedażowy i zwiększasz produktywność zespołu sprzedażowego.

 

Największe zalety:

  • Zyskujesz możliwość identyfikowania okazji sprzedażowych, których sukces objęty jest największym ryzykiem i dopasowujesz follow-upy,
  • Daily Digest codziennie przygotowuje dla Ciebie podsumowanie dnia,
  • Salesforce Einstein przygotowuje dla Ciebie rekomendowane kolejne kroki – proponuje ścieżkę działania, a ty możesz zdecydować się na nią jednym kliknięciem.

 

 

Salesforce Einstein Activity Capture

 

W znacznej części firm komunikacja mailowa odgrywa kluczową rolę, ale jej treści znikają w czeluściach skrzynek pocztowych. Tymczasem, właśnie ta forma komunikacja jest najczęściej stosowana do kontaktu z klientem. Einstein Activity Capture pozwala na bezinwazyjne połączenie systemu CRM z Gmailem lub Office 365, synchronizując historię komunikacji, a także zaplanowane w kalendarzu spotkania. Dzięki temu nie jest konieczne ręczne przepisywanie podejmowanych działań. Taka funkcjonalność pozwala całemu zespołowi z łatwością sprawdzić indywidualną historię danego leada i w pełni rozumieć etap, na jakim się znajduje.

Najważniejsze korzyści:

  • Wyczerpująca wiedza o aktywnościach zespołu sprzedażowego pozwala Ci zwiększyć moc Einsteina w Twoim CRM,
  • Czas poświęcany na raportowanie działań, możesz teraz przeznaczyć na sprzedawanie,
  • Śledzisz ścieżkę komunikacji z każdym klientem.

 

Największe zalety:

  • Nie musisz wprowadzać danych manualnie – dane z poczty i kalendarza synchronizują się z CRM-em automatycznie,
  • Modyfikując ustawienia dostępności zyskujesz kontrolę nad tym, kto ma wgląd w Twoją historię komunikacji,
  • Dzięki raportowaniu aktywności oceniasz działania sprzedażowe na podstawie realnych, szczegółowych danych.

 

Salesforce Einstein

 

Co bardzo istotne, Salesforce Einstein jest nowym produktem i znajduje się na samym początku ścieżki rozwoju. Co to oznacza? Możemy czekać na wiele więcej! Już teraz możesz przeczytać jakie funkcjonalności pojawiły się niedawno, wraz z najnowszym Salesforce Winter Release ‘18 w naszym ostatnim artykule.