Salesforce Dreamforce 2017 – relacja z wydarzenia

Cztery dni, ponad 2 700 sesji, możliwość skorzystania z najnowszych innowacji produktowych i 170 000 Trailblazer’ów do nauki – oto Dreamforce 2017!

 

Salesforce Dreamforce 2017

 

Dreamforce 2017 to coroczna konferencja organizowana przez Salesforce i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, oferujące swoim uczestnikom dużą dawkę rozrywki, networkingu i wiedzy z zakresu nowych technologii. To już 15-sty rok istnienia eventu, który na przestrzeni lat stał się największą na świecie konferencją technologiczną. W tegorocznej edycji, która odbyła się 6-9 listopada w San Francisco, wzięło udział około 170 000 uczestników!

W specjalnie przygotowanych halach, stoiskach i pawilonach na świeżym powietrzu Salesforce odtworzyło naturalny świat, od malowniczych szlaków, przez wodospady, aż po rozległe doliny i kaniony – wszystko to nasycone najnowocześniejszą technologią. Ten magiczny świat przez cztery dni zamieszkiwali partnerzy, klienci i sympatycy Salesforce z całego globu, a także celebryci, czołowi biznesmeni, społeczni reformatorzy, strażnicy parku i kreskówkowe leśne stworzenia. Byliśmy tam także i my!

 

Jaki jest główny cel wydarzenia?

 

Dreamforce to świetna okazja do tego, aby zebrać dziesiątki tysięcy klientów, pracowników, analityków i dziennikarzy w jednym miejscu oraz przedstawić im wszystkie postępy, jakie firma poczyniła w ostatnim czasie w związku z rozwojem platformy Salesforce, zarówno w obszarze sprzedaży, serwisu, jak i marketingu. To nie wszystko – Salesforce może poszczycić się wykorzystaniem coraz nowszych technologii. W ostatnich latach firma ogłosiła nowe inicjatywy, m.in. z wykorzystaniem sztucznej inteligencji czy IoT, które prężnie rozwija. Podczas konferencji mieliśmy także okazję wysłuchać wielu inspirujących wystąpień. Swój głos zabrali m.in. Michelle Obama, Ashton Kutcher, Mark Cuban, czy Laurene Powell Jobs.

 

Jakie refleksje przyniosła nam tegoroczna edycja Dreamforce?

 

Te cztery inspirujące dni pozwoliły nam na nawiązanie nowych znajomości oraz zdobycie i pogłębienie wiedzy o możliwościach, jakie oferuje współczesna technologia. Wierzymy, że zmiany jakie planuje Salesforce pomogą rozwinąć niejeden biznes i doprowadzić do sukcesu każdą firmę. Dzięki licznym sesjom, praktycznym szkoleniom i wystąpieniom światowej sławy liderów i ekspertów Salesforce, Cloudity jako Platynowy Partner Salesforce będzie mogło jeszcze lepiej realizować swoje cele biznesowe i czerpać wiedzę od najlepszych.

 

Innowacje na Dreamforce 2017

 

Podczas konferencji Dreamforce 2017 Salesforce przedstawiło szereg zmian i aktualizacji dla swojej platformy. Produkty i narzędzia Salesforce takie jak: Einstein, Trailhead, Salesforce IoT, Lightning i podstawowa platforma Salesforce otrzymały ulepszenia swoich funkcji, a szczególny nacisk położono na personalizację tych narzędzi.

Zastosowanie tzw. low-code orchestration pozwala użytkownikom biznesowym budować lub dostosowywać aplikacje bez znajomości kodowania, co zdecydowanie pomoże otworzyć platformę Salesforce na jeszcze większą liczbę użytkowników.

 

Oto siedem najciekawszych aktualizacji zaprezentowanych podczas Dreamforce 2017:

 

1. mySalesforce

 

MySalesforce to usługa, która pozwala firmom na rozszerzanie palety kolorów firmowych, zmianę wyglądu i stylu aplikacji mobilnych zbudowanych w Salesforce Lightning App Builder, a także na publikowanie ich w Apple App Store lub Google Play Store.

Usługa ta oferuje narzędzie do programowania oparte na wspomnianym low-code, umożliwiając tym samym użytkownikom biznesowym tworzenie aplikacji za pomocą prostych narzędzi „wskaż i kliknij” (point-and-click). Po zakończeniu kreator konfiguracji prowadzi użytkownika przez publikację aplikacji, a nawet testuje ją i konfiguruje z odpowiednim wyprzedzeniem.

 

2. myLightning

 

Przeniesienie Lightning na zdecydowanie wyższy poziom zaowocowało powstaniem kolejnego narzędzia – myLightning. Dzięki niemu firmy mogą szybko i łatwo tworzyć spersonalizowane, markowe aplikacje na dużą skalę. Oprogramowanie służy do tworzenia aplikacji Salesforce Lightning, które pomagają firmom budować jeszcze głębsze doświadczenia w swoich aplikacjach. Na przykładzie firmy T-Mobile, będą to m.in. widoczne loga i charakterystyczna różowa sygnatura.

W przypadku części App Builder, nowa funkcja o nazwie Dynamic Pages zapewnia spersonalizowane wrażenia dla każdego użytkownika, w zależności od informacji, jakie o nim posiadamy. Dodatkowe narzędzia do automatyzacji o nazwie Lightning Flow pomagają usprawnić działanie użytkownika podczas wykonywania zadań w aplikacji.

 

3. myEinstein

 

Einstein to sztuczna inteligencja (AI) dla Salesforce. Nowa platforma o nazwie myEinstein oparta na uczeniu maszynowym pozwoli swym użytkownikom (o różnym poziomie zaawansowania), zbudować niestandardowe aplikacje AI w Salesforce. MyEinstein opiera się na dwóch podstawowych usługach: Einstein Prediction Builder oraz Einstein Bots.

Einstein Prediction Builder umożliwia administratorom i użytkownikom biznesowym tworzenie niestandardowych, opartych na sztucznej inteligencji modeli predykcyjnych. Z kolei boty Einsteina umożliwiają tworzenie niestandardowych botów serwisowych z interfejsem „wskaż i kliknij”. Są to zarówno przykłady inteligencji na platformie Salesforce, jak i wykorzystanie rozwoju low-code w celu zapewnienia bardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

 

4. myIoT

 

Kolejna rewolucja to narzędzie myIoT, które ma na celu pomóc swoim użytkownikom w tworzeniu bardziej inteligentnych doświadczeń dla klientów i w aktywniejszym wykorzystywaniu posiadanych danych. Pierwszym ważnym produktem w myIoT jest Salesforce IoT Explorer, który został wprowadzony w październiku 2017 roku.

To kolejny produkt Salesforce oparty na tzw. low-code orchestration. Jego użytkownicy po prostu wskazują i klikają w odpowiednie elementy, aby utworzyć automatyzację (opartą na ustalonych regułach) dla narzędzi Salesforce. Funkcjonalność ta pozwala dowiedzieć się jeszcze więcej o klientach, dzięki czemu profesjonaliści ds. sprzedaży mogą bardziej aktywnie angażować ich we właściwym punkcie cyklu sprzedaży.

 

5. myTrailhead

 

Edukacja biznesowa i budowanie umiejętności dla użytkowników Salesforce odbywa się na specjalnej platformie edukacyjnej Trailhead. myTrailhead pozwala firmom na dodawanie własnej treści i brandingu w celu dalszego dostosowania platformy.

Oprócz załączania obrazów charakterystycznych dla marki, firmy mogą dostosowywać istniejące treści Trailhead lub po prostu dodawać własne materiały szkoleniowe, aby pomóc swoim pracownikom w rozwijaniu umiejętności związanych z konkretnymi firmami lub branżami. Treści prywatne są dodawane za pomocą przewodnika konfiguracji o nazwie Trail Maker, podczas gdy użytkownicy mają konfigurowalne profile i mogą być motywowani również przez zgrywalizowane tabele wyników.

 

6. Quip Collaboration Platform

 

Firma Quip umożliwiająca swym użytkownikom tworzenie i edytowanie dokumentów i arkuszy kalkulacyjnych w celach biznesowych, została przejęta przez Salesforce ponad rok temu. Podczas Dreamforce 2017, Salesforce ogłosiło rozszerzenie funkcjonalność aplikacji o wprowadzenie platformy Quip Collaboration Platform z integracją Live Apps i Workflow Templates.

Live Apps osadzone w Quip zapewniają dostęp do danych w czasie rzeczywistym, a także do odpowiednich treści z aplikacji Salesforce i innych stron. Dzięki Live Apps użytkownik nie musi przełączać się między oknami i aplikacjami, aby zebrać informacje potrzebne do danego projektu, nad którym pracuje w Quip. Specjalnie opracowany interfejs umożliwia klientom, programistom i partnerom tworzenie własnych aplikacji Live App dla Quip.

Szablony przepływu pracy (Workflow Templates) oferują gotowe dokumenty i arkusze kalkulacyjne, które dostosowane są do konkretnych projektów lub branż. Mają one customowy układ (layout) i odpowiednie Live Apps, dzięki czemu użytkownicy mogą pracować zdecydowanie efektywniej. Do czego mogą służyć szablony przepływu pracy? Przykładem może być pomoc w zaplanowaniu uruchomienia nowego produktu.

 

7. Współpraca z Google

 

Najbardziej zaskakującą wiadomością podczas Dreamforce 2017 było jednak ogłoszenie sojuszu, jaki firma zawarła z Google Cloud. Misją Salesforce jako światowego lidera w zarządzaniu relacjami z klientem (CRM) jest pomaganie firmom w łączeniu się z nim na zupełnie nowe sposoby. Każda organizacja na świecie chce lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów, rozwiązywać ich problemy i identyfikować możliwości pomocy – wszystko poprzez efektywne zarządzanie informacjami na ich temat. Aby zrealizować tę misję, Salesforce postanowiło nawiązać nowe strategiczne partnerstwo z Google. Pozwoli ono zapewnić klientom lepsze i bardziej spersonalizowane doświadczenia. Z pewnością przyniesie także nowe integracje łączące Salesforce z Google Analytics 360 i G Suite. Warto też dodać, że kwalifikujący się klienci Salesforce otrzymają bezpłatnie jeden rok licencji G Suite. Ta współpraca oznacza również integrację Salesforce z Google Analytics, co może dostarczyć bardziej szczegółowych informacji o danych na temat poszczególnych klientów.

 

Udział Cloudity w wydarzeniu był dla nas wyjątkowym doświadczeniem i dużym sukcesem firmy. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z Dreamforce 2017: