Odkryj Salesforce CPQ i poznaj jego wpływ na biznes!

CPQ (Configure, Price, Quote) to termin używany w branży B2B do opisywania systemów oprogramowania, które pomagają sprzedawcom przedstawiać złożone oferty w zdecydowanie szybszym czasie.

Narzędzie CPQ jest szczególnie istotne dla pracowników działów sprzedaży, ponieważ pozwala na niezwykle szybkie i wygodne generowanie ofert tuż po dokładnym rozpoznaniu potrzeb danego klienta. Dzięki temu możemy dostarczać mu jeszcze lepsze i bardziej atrakcyjne oferty, a wszystko to w ramach platformy Sales Cloud. Oferty wygenerowane przy użyciu oprogramowania CPQ są odpowiednio zautomatyzowane, zgodnie z wstępnie zaprogramowanym w systemie zestawem reguł. Pozwala to na zaproponowanie najkorzystniejszych cen uwzględniających odpowiednie ilości, rabaty, dostosowania czy opcjonalne cechy oferowanych przez firmę produktów. Salesforce CPQ zapewnia sprzedawcom łatwe w użyciu oprogramowanie, dostępne na każdym urządzeniu ze względu na platformę działającą w chmurze.

 

W jaki sposób Salesforce CPQ może pomóc Twojemu biznesowi?

 

 

1. CPQ zwiększa efektywność sprzedaży, zapewniając atrakcyjne i dobrze dopasowane do potrzeb klienta oferty

 

Poświęcanie dużej ilości czasu na przeglądanie możliwych ofert i konfiguracji dostępnych rozwiązań (wynikające często z braku odpowiednich informacji) marnuje zarówno czas sprzedawców, jak i nabywców, przez co zaufanie i wiarygodność naszej firmy spada w oczach klienta. Rozwiązaniem tego problemu mogą być aplikacje CPQ, które przewidują każdy możliwy scenariusz wyceny i usprawniają tym samym cały proces ofertowania. Dzięki dokładnemu rozpoznaniu potrzeb klienta, trafność ofert proponowanych przez użytkowników Salesforce CPQ wzrasta średnio aż o 30%!

 

2. CPQ przyspiesza proces sprzedażowy

 

Dotychczasowi użytkownicy Salesforce CPQ zauważyli, że proces sprzedaży i wyceny może być 3-krotnie szybszy niż przed wdrożeniem CPQ. Aplikacje CPQ pomagają firmom zaoszczędzić wiele czasu, a także uchronić transakcje przed niepotrzebnym przeciągnięciem całego procesu sprzedaży.

 

3. CPQ pozwala zwiększyć oszczędności i dochody firmy

 

Korzystanie z aplikacji CPQ pozwala organizacjom skupić się na efektywnej sprzedaży i wykorzystaniu jak najlepszych praktyk sprzedażowych. Dzięki temu firmy mogą zaoszczędzić sporo wysiłku i uniknąć kosztownych szkoleń dla przedstawicieli handlowych, a chęć współpracy i zaangażowanie potencjalnych klientów zdecydowanie rośnie. Gdy dostarczanie ofert i sprzedaż końcowa stają się wygodnym i łatwiejszym procesem, sukces działów sprzedaży rośnie, a wraz z nimi wzrasta zysk dla całego przedsiębiorstwa.

 

To tylko przykładowe korzyści wynikające z wykorzystania oprogramowania CPQ w biznesie. Jak widać, pozwala ono firmom na pełne zautomatyzowanie cyklu życia ofert oraz przyspieszenie całego procesu sprzedażowego. W efekcie możemy składać jeszcze lepsze i bardziej dopasowane do potrzeb oferty oraz budować świetne relacje z klientami. CPQ umożliwia dostarczenie niestandardowych propozycji i rozwiązań, które odpowiadają konkretnym potrzebom danego klienta. Produkty te są zazwyczaj oparte na istniejącym już oprogramowaniu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) lub specjalnie zaprojektowane w celu integracji z jednym lub wieloma narzędziami CRM. Jednym z nich jest właśnie Salesforce CPQ, o którym więcej można znaleźć TUTAJ.