Wybierz rozwiązania Salesforce dla retail i notuj wyższą sprzedaż!

Handel detaliczny nie wygląda już tak, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś praktycznie każdy klient posiada smartfona i jest przyzwyczajony do szybkiej interakcji z licznymi treściami i informacjami. Zależy mu na czasie i coraz mniej chce on przychodzić do sklepu stacjonarnego – żyje szybko i równie szybko chce robić zakupy. Oprogramowanie Salesforce dla retail pomoże twojej firmie spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów.

 

Rozwiązania Salesforce dla retail – opłacalna inwestycja

 

Wraz z rozwojem nowych technologii i postępującą automatyzacją, zaciera się granica między retail a ecommerce. Coraz więcej firm z branży detalicznej jako priorytet stawia tak zwane dot-comy, czyli sklepy online. Kiedyś klient rozpoczynał swoją przygodę z marką w sklepie stacjonarnym, a dziś coraz częściej interakcja odbywa się online i dla niektórych firm świat wirtualny staje się dominującym kanałem komunikacji z klientem.

Oznacza to jednak nie lada wyzwanie – chcąc osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną, firmy muszą trafiać do klienta prosto na ekran jego smartfona. Jak jednak szybko przetworzyć ogromną ilość informacji i stworzyć spersonalizowany przekaz reklamowy, który pozwoli dotrzeć do potencjalnego nabywcy szybciej niż konkurencja? Trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, takie jak rozwiązania Salesforce dla retail.

Salesforce dla retail

 

Personalizacja doświadczeń i szybkie dotarcie do klienta

 

Nie bez powodu najwięksi gracze na rynku retail – i nie tylko – zaufali produktom Salesforce. Adidas, będący klientem software’owego olbrzyma z San Francisco od 2011 roku, korzysta m.in z Marketing Cloud, który umożliwia automatyzację wielu skomplikowanych procesów marketingowych, co z kolei przyspiesza dotarcie do klienta. Planowanie customer journey, dokładne poznanie swojego odbiorcy i mierzenie efektywności działań marketingowych to najważniejsze funkcjonalności Marketing Cloud.

Innym narzędziem wykorzystywanym przez firmy z branży retail jest Sales Cloud. Ten elastyczny CRM od Salesforce może być dowolnie personalizowany, a wśród jego zalet wymienić należy choćby możliwość generowania leadów czy prowadzenia analityki biznesowej. Dzięki temu narzędziu wzrastają przychody ze sprzedaży, a wiele czynności administracyjnych zostaje zautomatyzowanych, co pozwala twoim pracownikom oszczędzić czas i zwiększyć produktywność.

 

Salesforce dla retail

 

Cyfrowe wsparcie od Salesforce

 

Gdy firma zdecyduje się przenieść nacisk z handlu tradycyjnego na digital, potrzebuje potężnego sojusznika. Jest nim Salesforce, którego produkty pomagają organizacjom w cyfryzacji biznesu. Wspomniane wcześniej rozwiązania pozwolą twojej firmie postawić – i utrzymać – swojego klienta w centrum. Dzięki aplikacjom od Salesforce zrozumiesz także indywidualne potrzeby, zwyczaje i styl życia swoich klientów, dzięki czemu każdy z nich będzie traktowany indywidualnie i chętniej kupi twój produkt.

Warunkiem powodzenia cyfrowej transformacji w handlu detalicznym jest wyłuskanie perspektywicznych klientów i skupienie swojego przekazu marketingowego właśnie na nich. Nawet cała armia specjalistów nie byłaby w stanie szybko i skutecznie przeprowadzić takiej selekcji – tu niezbędna jest wydajna sztuczna inteligencja, która wybierze grupę docelową, a następnie skieruje do niej spersonalizowany komunikat reklamowy.

 

Technologia w służbie człowiekowi

 

Wśród rozwiązań Salesforce warto także wspomnieć o Community Cloud, narzędziu umożliwiającym tworzenie stron, forów i aplikacji w oparciu o firmowy CRM, czy Service Cloud, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą szybko rozwiązywać problemy, które napotykają klienci, budować długotrwałe relacje na linii firma–klient i sprawnie nimi zarządzać dzięki automatyzacji procesów serwisowych.

Oczywiście nie jest tak, że eksperci od marketingu staną się zbędni! Przeciwnie – dzięki produktom Salesforce ludzie zwiększą swoją produktywność, ponieważ sztuczna inteligencja wykona za nich wiele żmudnych czynności. Odciążeni pracownicy będą mogli skupić się na zadaniach wymagających typowo ludzkich umiejętności, a to, co powtarzalne – zostawią maszynom.

 

Jesteś przedsiębiorcą z obszaru retail i produkcja? Przyjdź na śniadanie biznesowe, które organizujemy 7 maja w Warszawie! Wymień się spostrzeżeniami z innymi przedstawicielami swojej branży i weź udział w dyskusji prowadzonej przez ekspertów Cloudity.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na naszych profilach na facebook oraz linkedin. Jeśli chcesz lepiej poznać produkty Salesforce i dowiedzieć się, jak Cloudity może pomóc twojej firmie w cyfrowej transformacji, skontaktuj się z nami!