Maksymalny zwrot z inwestycji z CRM od Salesforce

Zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu CRM w swojej firmie? A może już to zrobiłeś i chcesz wykorzystać jego potencjał do maksimum? Dziś dowiesz się, jak cieszyć się rentownością inwestycji w platformę, która pozwoli ci należycie dbać o klientów. CRM od Salesforce zapewni ci wszystko, czego potrzebujesz, a nawet jeszcze więcej!

CRM od Salesforce

1. Sięgając chmur

 

Wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami jest dla firmy momentem przełomowym. To duża inwestycja – zarządy liczą na jej zwrot, lecz także na to, że przełoży się ona na realne zyski. Należy pamiętać, że CRM nie ma być wyłącznie obecny – musi on stawiać klienta w centrum, a ponadto zwiększać zaangażowanie i zadowolenie pracowników oraz przychody Twojej organizacji.

Wszyscy liczący się dostawcy systemów CRM stawiają na cloud computing. Rozwiązania chmurowe to przede wszystkim wygoda – Twoja firma nie potrzebuje bowiem żadnej lokalnej infrastruktury, a informatycy nie muszą tracić czasu na aktualizację oprogramowania, prace utrzymaniowe czy rozwiązywanie problemów technicznych. Co więcej, w chmurze nie istnieją żadne ograniczenia – oznacza to, że możesz dowolnie skalować swój biznes, wiedząc, że nie zabraknie ci miejsca na dane.

 

2. Chmura dobrze zabezpieczona

 

A jak jest z bezpieczeństwem? Fakt, że kluczowe dla Twojej organizacji dane znajdują się na serwerach innej firmy, może rodzić pytania dotyczące metod zabezpieczania wrażliwych informacji. To zrozumiałe, w końcu technologie cloud computing są czymś stosunkowo młodym i wiele osób nie wie – i nie musi wiedzieć – jak to właściwie działa.

Skąd biorą się obawy? Przede wszystkim wynikają one z naszego sposobu myślenia. Może nam się przecież wydawać, że dane naszej firmy są tym bezpieczniejsze, im bliżej nas się znajdują. Jeśli więc przechowujemy je na serwerze we własnej siedzibie, z pewnością nic im nie grozi… prawda?

Pamiętaj, że dostawcy SaaS (Software as a Service, po polsku: oprogramowanie jako usługa) specjalizują się w przechowywaniu informacji w chmurze, a więc ich głównym celem jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa powierzonym im danym – z tego przecież żyją. Nietrudno wyobrazić sobie, jak wielkim ciosem wizerunkowym byłby wyciek danych sensytywnych przechowywanych w chmurze! Dziś wszystkie rozwiązania SaaS muszą więc być – i są – bezpieczne jak nigdy. Firmy zabezpieczają Twoje dane przed kradzieżą, zniszczeniem, zalaniem czy pożarem, a nowoczesne serwerownie dostawców usług chmurowych są chronione jak prawdziwe fortece!

Warto również pamiętać, że wyciek danych może być niezamierzony. Coraz popularniejsze staje się korzystanie z własnych urządzeń w miejscu pracy (tzw. BYOD – bring your own device), w związku z czym firmy mogą zupełnie stracić kontrolę nad tym, gdzie znajdują się ich wrażliwe informacje. Prywatne komputery pracowników stają się “furtką”, przez którą dane Twojej firmy mogą bardzo łatwo się wydostać, nawet bez złej woli użytkowników! W przypadku rozwiązań od Salesforce, najwyższa jakość zabezpieczeń to standard – ograniczenie liczby IP, z których możesz uzyskać dostęp do chmury, dwustopniowe logowanie czy użycie protokołu szyfrującego TLS od wersji 1.1 wzwyż to tylko kilka przykładów.

 

3. Dostęp zawsze i wszędzie z CRM od Salesforce

 

Dziś prowadzenie biznesu to nie tylko sprzedaż produktów i usług. By liczyć się na rynku i budować przewagę konkurencyjną, musisz zaoferować swoim klientom coś więcej – i do tego potrzebny jest ci dobry CRM. Dobry, czyli w tym kontekście – mobilny. W szybko zmieniającym się świecie konieczny jest 24-godzinny dostęp do platformy obsługującej Twoich klientów. Co więcej, musisz mieć możliwość korzystania ze swojego CRM-a w każdym miejscu na świecie, o każdej porze dnia i nocy. Twoi specjaliści od sprzedaży nie mogą tracić okazji na sfinalizowanie transakcji – w XXI wieku stabilny dostęp do platformy CRM to must-have, mniej więcej taki jak stałe łącze internetowe czy posiadanie smartfona. Firmy, które odnoszą największe sukcesy, są skupione na swoich klientach – mówi się, że “customer is king”, ale żaden z nich nie będzie traktowany po królewsku, jeśli nie skorzystasz z odpowiednich narzędzi.

Z czasem Twoja firma będzie się rozrastać i za kontakt z klientami odpowiadać będą osoby z różnych zespołów – potrzebujesz więc centrum zarządzania wielopoziomową relacją, elementu spajającego całą Twoją komunikację z klientami. Rozwiązania Salesforce pozwolą ci postawić ich w centrum, co w dzisiejszych czasach jest kluczem do sukcesu.

 

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jaki powinien być CRM – spotkaj się z nami na śniadaniu biznesowym! Podczas organizowanych przez Cloudity eventów dla przedsiębiorców, będziesz mógł wymienić się doświadczeniami z osobami ze swojej branży, a także zadać pytania dotyczące rozwiązań Salesforce. Opowiemy ci również o tym, jak przygotować Twój zespół na wdrożenie nowego systemu i zarządzać zmianą… na lepsze!

Aktualne informacje o organizowanych przez nas śniadaniach biznesowych znajdziesz na profilach Cloudity na portalu Facebook oraz LinkedIn. Do zobaczenia!