Letnie nowości w Pardot i Marketing Cloud – czyli co marketingowiec powinien wiedzieć i… wykorzystać?

Zespół Salesforce nie zwalnia tempa i całkiem niedawno podzielił się ze światem najnowszymi aktualizacjami swoich czołowych platform. Jest w czym wybierać – dokumentacja składa się z niemal 500 stron! My przyjrzeliśmy się bliżej narzędziom wspierającym automatyzację marketingu, czyli produktom Pardot, Marketing Cloud oraz Salesforce Campaigns. Przygotowaliśmy więc podsumowanie najciekawszych funkcjonalności, które z pewnością zainteresują marketerów. Zapraszamy do lektury!

 

Pardot

 

Responsywne layouty 

Każdy designer podczas tworzenia strony internetowej musi przewertować mnóstwo linijek kodu i upewnić się, że jego projekt będzie wyglądał tak samo dobrze w każdej rozdzielczości i w każdej przeglądarce. Na szczęście hard-kodowanie nie musi już spędzać marketerom snu z powiek, gdyż Pardot wzbogacił swoją ofertę o specjalne responsywne szablony, które automatycznie dostosowują się do wielkości okna przeglądarki „reagując” na zmianę jego rozmiaru, a przy tym nie naruszając struktury przygotowanego projektu, dzięki czemu projektowane przez nas landing pages mogą zachować swój wygląd.

Co prawda udogodnienie nie jest dostępne w kreatorze stron (Landing Page Wizard), ale wystarczy stworzyć nowy “layout template” i gotowe. Co więcej, nowa lista opcji pozwoli nam zaimportować responsywne szablony dla:

  • Gated Download
  • PPC/SEM
  • Sales Ready
  • Webinar
  • (standardowego) zwykłego użytkowania

 

 

Połącz kropki między Leadem i Accountem

Mimo, że komponent do dopasowywania Leadów jest całkiem świeży (Spring Release 2018), doczekał się już szeregu nowych usprawnień. Aby się im przyjrzeć, wróćmy do korzeni – Accounty w Salesforce mają bardzo silne powiązanie z Kontaktami, ale Leady nie mogą być połączone z Accountami dopóki nie są skonwertowane do Kontaktów. Dlatego też, kiedy mamy do czynienia z nowym Leadem, jest on “oddzielany” od Accounta, do którego w rzeczywistości należy. Jednym z pól, które są używane do dopasowywania Leadów przy pomocy Matched Leads jest strona internetowa (website). Salesforce idzie jednak krok dalej – od teraz więcej dopasowań będzie możliwych, nawet jeśli dane pole na stronie internetowej nie zostanie wypełnione. Jak to działa? Reguła dopasowująca będzie skanować najważniejsze kontakty danego Accounta i porównywać domenę adresu e-mail (tak zwany suffix). Przykładowo w adresie kowalski@cloudity.pl, człon ‘cloudity.pl’ będzie używany do znalezienia odpowiedniego dopasowania. Działa to też w odwrotną stronę – dzięki opcji “See Fewer False Positives for Leads Matched to Accounts” (tłum. “Pokaż mniej fałszywych dopasowań Leadów do Accountów”), najczęściej używane suffixy emailowe (takie jak na przykład @gmail.com) będą ignorowane w trakcie poszukiwania dopasowań.

 

Matched Leads

 

Financial Services Cloud 

Financial Services Cloud to specjalna paczka, która została zaprojektowana z myślą o osobach, które w codziennej pracy potrzebują rozbudowanych funkcjonalności opartych o dane finansowe. Znajdziemy więc tu takie obiekty jak: Assets & Liabilities, Households i Referrals, które mają zwiększyć produktywność doradców podatkowych i bankowców. Praca z takimi informacjami stanie się znacznie prostsza, ponieważ chmura finansowa jest już kompatybilna z Pardotem. Co to oznacza? Bankierzy nie będą musieli martwić się niekwalifikowanymi Leadami, gdyż Pardot wyręczy ich między innymi wbudowanym śledzeniem aktywności.

 

Salesforce Campaigns

 

Campaign Member Sharing i inne udogodnienia

Salesforce zadbał i o tę część platformy, wprowadzając serię ciekawych funkcjonalności. Do najważniejszych z nich należy Campaign Member Sharing – czyli kontrola nad tym, którzy użytkownicy mają uprawnienia do oglądania i edytowania szczegółów dotyczących członków kampanii (campaign members). Co więcej, od teraz można dodawać wszystkie kontakty z Accounta prosto do kampanii – za pomocą kilku kliknięć można wyszukać odpowiedni Account i wybrać wszystkie kontakty.

Salesforce Campaigns

Sam dostęp do członków kampanii został także ułatwiony – Leady i widok listy kontaktów mogą być filtrowane już na poziomie kampanii.

Salesforce Summer Release 2018

 

Marketing Cloud

 

Jedna odpowiedź… i journey wystrzelony!

Journey Builder to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi Marketing Cloud. Ekipa Salesforce zadbała o to, aby korzystanie z tego narzędzia mogło odbywać się na jeszcze więcej sposobów – na przykład na podstawie aktywności w Community. Jak to działa? Wystarczy, żeby członek Community odpowiedział na pytanie zadane przez innych użytkowników. Przypadków użycia jest oczywiście o wiele więcej – na przykład jesteśmy w stanie automatycznie wysłać email do członków, którzy najlepiej sprawdzają się przy odpowiedziach (czyli mają kilka z nich oznaczonych jako “najlepsze”) i zaprosić ich do elitarnej grupy MVP. Oprócz tego możemy po prostu podziękować za pomoc w rozwiązaniu problemu. Z drugiej strony, mamy szansę wpłynąć na mniej aktywnych członków społeczności i zachęcić ich do powrotu oraz wznowienia swojej aktywności w Community.

 

Einstein

 

Einstein i teoria drzew decyzyjnych 

Wzór znanego fizyka powinien zostać nieco odświeżony i zamieniony na E = Journey Builder^2 – a wszystko to za sprawą Einstein Engagement Scoring, który rozszerzył możliwości drzew decyzyjnych w Journey Builder. Od teraz, po przeciągnięciu i upuszczeniu takiego podziału na kanwy naszej cyfrowej podróży, będziemy mieć do wyboru różne ścieżki związane z prawdopodobieństwem zaangażowania konsumenta w nasze działania marketingowe. Przetestujemy między innymi podział użytkowników ze względu na stopień konwersji (Conversion Split), klikalności (Email Click Split), retencji (Retention Split – czyli jak długo będą naszymi subskrybentami) oraz potencjalnego otwarcia maila (Email Open Split) i innych (Persona Split). Dzięki temu poddamy analizie nie tylko treść nagłówka, czy wysyłanej wiadomości, ale także prezentowane oferty i kanały kontaktu.

 

Marketing Cloud

W skład Salesforce Summer Release 2018 wszedł szereg funkcjonalności, które zdecydowanie poprawią pracę marketerów i rozszerzą możliwości ich działania. Jak wskazuje liczba stron letniej dokumentacji, najświeższa aktualizacja dotknęła niemal każdego aspektu pracy w digitalowym świecie! Nie możemy się już doczekać, jakie nowości przygotuje dla nas platforma w kolejnych aktualizacjach przewidzianych na jesień – oczywiście je również z chęcią przetestujemy i zrecenzujemy!