Aktualizacje dla Marketing Cloud – RODO, integracja z Google Analytics 360 i większe możliwości personalizacji

W tym artykule pod lupę ponownie weźmiemy system Marketing Cloud. O nowych uprawnieniach dla tego narzędzia można przeczytać także w pierwszej części cyklu Salesforce Summer Release 2018, w którym opowiadaliśmy o letnich aktualizacjach i nowościach przygotowanych przez zespół Salesforce, szczególnie istotnych dla każdego marketera pracującego z narzędziem Pardot czy Marketing Cloud. Zapraszamy po więcej informacji!

 

Salesforce Marketing Cloud a RODO

 

Jednym z najgorętszych tematów ostatnich miesięcy jest bez wątpienia RODO, czyli Regulacje o Ochronie Danych Osobowych. Zespół Salesforce nie pozostał w tyle i także przygotował zestaw usprawnień, który zagwarantuje, że działania marketingowców pozostaną zgodne z literą prawa. “Prawo do zapomnienia” zapewniono poprzez framework do usuwania danych, dzięki któremu – na wniosek użytkownika – informacje na jego temat zostaną trwale usunięte z bazy danych. Dodatkowo, dostęp do poszczególnych rekordów może zostać ograniczony na żądanie (poprzez API). Administratorzy DMP mogą także zawiesić proces przetwarzania danych  – oznacza to, że informacje o użytkownikach nie będą wykorzystywane w analizach, dopóki owe ograniczenia nie zostaną zniesione. To jeszcze nie koniec – dla wszystkich, którzy chcą upewnić się, jakie działania należy podjąć, żeby należycie chronić dane osobowe użytkowników, zespół Marketing Cloud przygotował specjalny trail poświęcony w całości najlepszym praktykom z zakresu implementacji RODO. Można go znaleźć TUTAJ.

 

Google Analytics 360 i Journey Builder

 

Chciałbyś móc sprawdzić, jak zachowują się konsumenci podczas swojej cyfrowej podróży? Od tej pory śledzenie zaangażowania użytkowników od otwarcia maila do dokonania zakupu na Twojej stronie, może odbyć się bez wychodzenia z Marketing Cloud! Jak to możliwe? Wystarczy użyć Journey Builder i zaznaczyć flagę trackowania Google Analytics. Po włączeniu tej opcji, wszystkie linki w mailach będą zawierać znane i lubiane przez każdego analityka parametry UTM. Tak zdobyte informacje mogą z powodzeniem posłużyć do personalizacji stron internetowych, a także mierzenia atrybucji. Co więcej, dashboardy Journey Builder, oprócz danych o otwarciach i kliknięciach w maile, zostaną wzbogacone o dane zgromadzone w Google Analytics – od informacji o wizytach na stronie i czasie trwania sesji, po transakcje i stopień konwersji, a nawet cele związane z ruchem na stronie!

 

Marketing Cloud

 

Social Studio wita Instagram!

 

Nowości nie ominęły także Social Studio! Tym razem fani zdjęć z filtrami i hashtagami mogą mieć powód do radości. Zarządzanie kontami na Instagramie możliwe będzie bezpośrednio z marketingowej chmury. Natychmiastowa publikacja to nie wszystko – ścianę na telefonach komórkowych zapełnimy kolorową treścią także poprzez Social Studio Mobile. Dzielenie się zdjęciami ze swoimi followersami nie było nigdy takie proste!

 

Marketing Cloud

 

Rozproszona wysyłka maili

 

Jesteś zmęczony wysyłaniem wiadomości do wybranej data extension albo listy? A może jesteś niezadowolony z podstawowych możliwości tworzenia maila, które oferuje Salesforce? Architekci Marketing Cloud znaleźli rozwiązanie także na te problemy – wystarczy wykorzystać potencjał Distributed Marketing i skorzystać z funkcjonalności Quick Send z poziomu wybranego rekordu. Włączenie tej opcji pozwoli na wysłanie pojedynczego, brandowanego maila do dowolnego Leada, Kontaktu, czy innej wybranej osoby.

 

Marketing Cloud

 

Dynamika na wyciągnięcie… arkusza

 

Każdy, kto chociaż raz korzystał z opcji Dynamic Content wie, że przy większej ilości warunków, tworzenie dynamicznego maila zaczyna pochłaniać coraz więcej czasu, a dźwięk kolejnych kliknięć dla dwudziestej wariacji treści przyprawia o mdłości. Na pomoc przychodzi więc nowy typ contentu, który oszczędzi nam trudów konfigurowania kolejnych ścieżek. Wystarczy import pliku zawierającego różne wariacje wyświetlanego contentu. Jak to działa? System automatycznie stworzy content blocki na podstawie otrzymanej informacji. Podczas tworzenia maila, będziemy mieć podgląd na wszystkie wygenerowane w ten sposób segmenty. A później wystarczy tylko wybrać listę odbiorców, kliknąć w przycisk Send i patrzeć, jak Marketing Cloud dba o to, by każdy z nich otrzymał maila z prawidłowymi, dynamicznie zmieniającymi się elementami.


Marketing Cloud

 

Marketing Cloud w nowej odsłonie prezentuje się całkiem nieźle – jest o wiele prościej, szybciej i dokładniej. Wiele nowych rozwiązań pozwala na zarządzanie informacjami pochodzącymi z różnych źródeł bez przełączania się między zakładkami kilku programów, a także na jeszcze lepsze targetowanie odbiorców.  Publikowanie wpisów w mediach społecznościowych ogranicza się do kilku kliknięć, niezależnie od docelowego dostawcy. Ciesząc się promieniami słońca i zapowiedziami teamu Marketing Cloud, z niecierpliwością czekamy na kolejne udogodnienia, które pojawią się już za kilka miesięcy!